Kiadó: Blizzard Entertainment Fejlesztő: Blizzard Entertainment
Rendszerkövetelmények: Minimum: 800 MHz-es processzor, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya (legalább GeForce 2 vagy azonos szintű) Ajánlott: Pentium 4 vagy Athlon XP processzor, 512 MB RAM, 64 MB-os videókártya Hasonló játékok: EverQuest, Ultima Online Kategória: MMORPG
Jó néhány nappal ezelőtt ültem otthon a számítógép előtt, izgultam, percenként frissítettem azt a bizonyos weboldalt, amin a várva várt hír megjelent. A World of Warcraft európai változatának utolsó, immáron nyilvános béta tesztelése hamarosan befejeződik. Hazánk fiaiból is számos kalandor próbált bejutni és nagyrészt sikerrel is tették. Szó mi szó, a Blizzard legújabb sikerterméke megérkezett!
Azok kedvéért, akik nem így várják a World of Warcraft megjelenését, illik az elején pár szót ejteni arról, hogy miről is van szó igazából: A Blizzard - akinek a nevéhez a Warcraft sorozaton kívűl a Starcraft és a Diablo játékok is fűződnek - most egy teljesen új dologgal rukkolt elő. Mégpedig egy többjátékos online szerepjátékkal, ami a méltán népszerűvé vált valós idejű stratégiát, a Warcrafot tereli új mederbe. A 10 évvel ezelőtt kezdődött történet, melyben először az emberek és orkok gyanútlan összecsapása adta az izgalmakat, mára egy egész világot fenyegető háborúvá fejlődött ki. A harcokban mindenki részt vesz és a régi ellenségek, az emberek és az orkok is összefogtak a Lángoló Légió csapatai ellen, akik az egész mögött állnak. A Warcraft III történései után négy évvel járunk és kicsit megnyugodott a világ, de amellett hogy izzó foltokban a jók földjén is jelen van a gonosz, újabb fenyegetések jönnek. A Szövetség és a Horda pedig készen áll arra, hogy legyilkolják a másikat.
Ebben a hangulatban indulhatunk neki a kalandozásnak a WoW során. Karakterünknek nemcsak faját és kasztját választhatjuk ki, hanem természetesen nemét is, illetve számos külső tulajdonságot is befolyásolhatunk, mint a hajszín, hajviselet, arc, szemek, testforma. A béta tesztben lehet, hogy nem volt még teljes a paletta, de úgy éreztem, hogy kicsit talán kevés ez a mozgástér, bár később sok más dolog által válhatunk majd egyedivé.
A játék célja... igazi célja nincs. Sosem lesz vége - legalábbis nem belátható időn belül. Általában ha egy játéknál a végigjátszáshoz szükséges idő órában kifejezve háromjegyű, az már komoly és tartósnak minősül. Itt csupán a küldetések, kalandok száma négyjegyű és a kalandokon kívül is számos cél vezérelheti a játékost. Ez teszi igazán különlegessé a netes szerepjátékokat. Amellett, hogy már az eredeti verzióban is számtalan küldetés, kaland, lehetőség áll előttünk, már beígérték ezek bővítését.
A világ mérete hihetetlenül nagy. A két kontinens régiókra van felosztva, amik közül természetesen akad kisebb-nagyobb is, de mondjuk, hogy elképzelhető legyen, egy átlagos sebességű karakterrel futva(!) 15-20 perc is lehet, amíg a régió egyik végéből a másikba érünk. Ez jó hírnek tűnik, mert valóban teljesen egyedi, változatos, jól megtervezett világba csöppentünk bele, de sajnos amikor egy-egy küldetés megkívánja, hogy messzire menjünk, az bizony unalmas tud lenni.
Útközben más játékosokon kívűl legtöbbször az adott területet lakó lényekkel fogunk találkozni, akik közül vannak a békésen bóklászó kisállatok, a szintén békésen bóklászó, de már harcképes lények, amik lehetnek baglyok, szarvasok, struccfélék, hegyikecskék�stb, illetve a vérszomjasan ellenséget kereső vadak, akik kéretlenül is nekünk esnek. Rajtuk kívűl iszonyatosan sok, sőt végtelen számú NPC, azaz nem játékos karakter keresztezi majd utunkat. Ők adhatnak küldetéseket, kalandokat, árulhatnak termékeket, képezhetnek, taníthatnak minket, segíthetnek eligazodni egy új városban, vagy éppen megvédik a területüket az ellenséges behatolóktól.
Tehát a lehetőségek korlátlanok, ebbe nem is kívánnék bele menni, hiszen ehhez megvannak a megfelelő adatbázisok, ahol a nyolc játszható faj és kilenc választható osztály minden részlete fel van sorolva, varázslatok, képességek, adottságok és mesterségek leírásaival fűszerezve.
Csapatépítés
A játékban egy parancs segítségével nagyon egyszerűen alkothatunk csapatokat, szövetségeket. Amennyiben a játékot valamely ismerősünkkel kezdjük el, aki hasonló napirend szerint él, mint mi, akkor érdemes egymást kiegészítő karaktereket kreálni és mindent együtt csinálni. A legnehezebb dolga mindig annak lesz, aki egyedül van, hiszen nem tudják fedezni, nem tudják majd feltámasztani, nem tud több ellenféllel egyszerre küzdeni, tehát komoly kihívás a szóló játék. Egy ideig lehet könnyedén csinálni, de főleg a föld alatti labirintusok (melyből 100-nál is több van) mélyén szinte képtelenség egyedül végigmenni. Persze ez alól kivétel, ha már a szintünk jóval meghaladja az ottani szörnyekét.
A megoldás ilyenkor mindig alkalmi csapatok összeverődése. Ez igen jellemző minden nehéz küldetésre. Az ember vagy chaten keres partnert, vagy vár a helyszínen, amíg érkezik valaki és együtt mennek be. Meg lehet osztani a küldetést, de legtöbbször az a módi, hogy mindenki csinálja. Ha össze kell gyűjteni valamit, akkor mindenki összeszedi, ha meg kell ölni egy szörnyet, akkor megvárják a többiek is az újraéledését és megölik megint. Ebben az esetben mindenki megkapja a teljes jutalmat, míg ha megosztják a karakterek egymás közt a küldetést akkor osztozkodni kell a jusson is.
A játékban a normális csapatokon kívűl össze lehet hívni úgynevezett raid-eket, azaz portyázásokat, amikor akár 40 karakter is összejöhet és egy komolyabb támadást indíthat. Ilyenkor kevesebb tapasztalati pontot ér minden, tehát ennek a lényege inkább az ellenséges oldal, azaz a Szövetség vagy a Horda városainak, területeinek legyalázása. Ez komolyan megzavarhatja az ottani dolgokat, hiszen le tudjuk vadászni az NPC-ket is.
|