zeroth zsiványai - kik otthon érzik magukat az árnyak között s hihetetlen gyakorlottsággal képesek eltűnni az ember szeme elől - akkor érzik magukat a legjobban, ha a háttérben tevékenykedhetnek. A zsiványok igazán abban tűnnek ki, hogy maguk javára fordítanak bármilyen helyzetet, s hogy akkor csapnak le, amikor az a legnagyobb haszonnal kecsegtet. Ravasz trükkjeiknek, fizikai képességeiknek, a megtévesztésben, rejtőzködésben és álcázásban való kiemelkedő jártasságuknak köszönhetően a zsiványoknak nem okoz problémát, hogy tolvajként, gyilkosként, kémként, vagy éppen bérgyilkosként munkát találjanak maguknak.
A zsivány karakterosztállyal igazán bonyolult és szórakoztató játszani. A sikered azon múlik, milyen jól tanultad meg, hogy hogyan is használhatod képességeidet, de a játékos a megfelelő tapasztalattal és tudással mestere lehet a zsivány karakternek.
Erősségek
- A rejtőzködéssel kapcsolatos képességek lehetővé teszik a zsivány számára, hogy sokkal könnyebben eljusson bizonyos helyekre, mint a legtöbb egyéb karakterosztály képviselője. - Az igen erős zárnyitás képességek / hozzáférés más osztályoknál nem áll rendelkezésre. - A zsivány sprint (Sprint) képességének köszönhetően sokkal könnyebben el tud menekülni a csatából, s rövid ideig a sebességét is növelheti ezzel a képességgel utazás közben. Gyengék
- A paladin és harcos osztálynál kevésbé bírja a sebződést, mivel csak bőrszerkókat viselhet. Kihívások
- Mesteri szintre emelni a rejtőzködés képességének használatát. - Megfelelő módon manipulálni a szörnyek gyűlöletét, így ha van rá lehetőség a csatatankok fogják fel a sebződés legnagyobb részét. - Hatékony kombók megismerése és használata. Engedélyezett fajok: Ember (Human), Törpe (Dwarf), Éj elf (Night Elf), Ork (Orc), Élőhalott (Undead), Gnóm (Gnome), Troll
Alap értékek: Életerő / Energia
Hozzáférhető felszerelés: ruházat, bőr
Hozzáférhető fegyverek: tőrök, dobófegyverek (képzést követően), kard (képzést követően), íj (képzést követően), számszeríj (képzést követően).
Energia A zsiványnak legtöbb képessége használatához energiára van szükség. Az energia az idő elteltével termelődik. Ez az energia mennyiség nem növelhető.
Rejtőzködés A rejtőzködés azt a képességet jelenti, mikor észrevétlen maradsz ellenfeleid számára. Nem ugyanaz, mint a láthatatlanság. Ha valami/valaki rejtőzködik, attól még észrevehető. Ugyanakkor az ilyen módban levő játékosok átlátszóak, tiszták lesznek, s beleolvadnak a környezetükbe, a háttérbe, s így sokkal nehezebb őket észrevenni.
Annak sikere, hogy vajon észrevétlen tudsz-e maradni a rejtőzködés készséged szintjétől, a szörny helyzetétől függ, valamint attól, hogy milyen közel vagy az ellenfélhez.
A rejtőzködés használata A rejtőzködés használatával a szörnyek háta mögé kerülhetsz, ahol aztán mindenféle pajkos dolgot lehet csinálni, mint például a gyengítés/bénítás (Sap), a hátbaszúrás (backstab), vagy a rajtaütés (ambush). Ha nem rejtőzködnél, a szörnyek egyszerűen megfordulnának, és jól fejbevernének. Próbáld meg felbecsülni a szörny mozgását, tevékenységének mintáját, s a megfelelő pillanatban lépj a háta mögé. Ez sokkal könnyebben megy majd, ha már a rejtőzködésben eléred a második szintet, ami lehetővé teszi, hogy gyorsabban mozogj. A zsiványok jellemző harcmodora, hogy az először a rejtőzködés használatával a szörny háta mögé osonnak. Ezt követően hátbaszúrással (Backstab), bénító csapással (Sap), rajtaütéssel (Ambush), vagy épp egy övön aluli ütéssel (Cheap Shot) megkínálják az ellenfelet, ezt követően már normál módon folyik a harc, de a lényeg az, hogy a szörny már jóval rosszabb állapotban van.
Rejtőzködő csalogatás (pulling) A rejtőzködés nagyon jó a szörnyek csalogatására is. A zsivány aktiválja rejtőzködő képességét, majd anélkül, hogy a környező szörnyek figyelmét (agresszióját, támadási kedvét) felkeltené az ellenfélhez osonhat. Ahogy a zsivány egyre képzettebb lesz a rejtőzködés művészetében, úgy használhatja ezt a képességét egyre hatékonyabban a csalogatás, beetetés során.
A rejtőzködés fejlesztése A rejtőzködés készségének javításához az kell, hogy szembekerülj egy szörnnyel, és felkeltsd a figyelmét. Akkor tudod, hogy elérted amit akartál, mikor a szörny megáll, és a normális hangját kezdi el nyomatni (éber/dühös hangulat). Ekkor továbbra is észrevétlennek kell maradni (nem mozdul a karakter, és a megfelelő helyen marad), s a karakter bonuszt kap a skill értékére.
Kombó pontok, és befejező mozdulatok Nagyon sok olyan zsivány képesség létezik, amely kombó pontokból épül fel, majd ezt követően egy befejező mozdulatra van szükség, hogy a karakter szabadjára eressze a megszerzett kombó pontok erejét.
Kombó pont mutatója Miután megszerezted az első kombó pontodat vess egy pillantást a képernyő legtetején, középen elhelyezkedő név sávra, mely a szörnyeteg nevét mutatja. A portrétól jobbra egy kis világító pontot lehet látni, és még több pontot, ami sötét maradt. Ez a kombó pont mutató, s azt mutatja, hogy egy kombó ponttal rendelkezel. Ha nyersz még egy kombó pontot, már két pont fog világítani. Ezt figyelve mindig tudni fogod, hogy eddig hány kombó pontot táraztál be, s hogy mikor engedd őket szabadjára egy befejező mozdulattal. Érdemes megnézni a befejező mozdulatot is, hogy az ember tudja, egy bizonyos hatás eléréséhez hány kombó pontra lesz szüksége.
|